My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

September 23, 2017

na vlně vlny * on a wave of wool



* předení je návyková činnost. miluju ho. na vlněné vlně jedu už roky...
* přírodní barvení je další kapitola. nikdy nelze nic očekávat. nechám se vždy překvapit. loni jsem obarvila přírodně větší množství praného merina, které jsem vyměnila za mýdla. odloňska jsem to postupně česala a předla. to je všechno časově docela náročná, mnohahodinová činnost. proto mi to tak dlouho trvá. ale nevadí. každou část těchto činností si užívám. je krásné pozorovat, co mi vzniká pod rukama. je to uklidňující činnost.
* shromažďuju si různé odstíny přaden a z některých si plánuji...možná...duhový svetr. možná.

* spinning is an addictive work. I love it. I have been riding woolen wave for years...
* natural dyeing is a next chapter of my story. you never can expect anything. you are always surprised. a year ago I had dyed naturally bigger pile of washed merino wool which I had exchanged for my soaps. during a year I have been little by little carding and spinning... it is all quite time-consuming work. I am slow but I do not mind. I am enjoying every part of this process. I love observing what is slowly appearing in my hands. it is very calming work.
* I am collecting different shades of skeins and planning... maybe...a rainbow sweather. maybe.

žlutá: vlaštovičník
yellow: celandine




fialová: arónie
violet: aronia






růžová: líčidlo americké
pink: pokeweed





zelená: kopřiva
green: nettle











tohle je směs dvou odstínů vlny obarvené červeným zelím s nebarvenou vlnou. rozdíl byl pouze v mořidle.

this is a blend of two shades of wool dyed with red cabbage with natural no dyede wool. the difference was only mordant.
















dva odstíny červeného zelí.

two shades of red cabbage.



































zleva rákos, uprostřed a vpravo jsou moje sluneční konzervy, uprostřed slupky červené cibule, vpravo avokádo (pecky a slupky).

from the left: reed, in the middle and on the right there are solar dyeing: in the middle red onion skins, on the right avocado pits and skins.

































2 comments:

  1. Nádherný odstíny. To máš úplnej poklad.
    A to přadýnko "dva odstíny červenýho zelí" je naprosto dokonalé! Kdybych bydlela blíž, nasadím černou škrabošku a vloupám se k vám pro něj!
    P.S.: A ještě jsem dostala chuť na dušený červený zelí, sakra! :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. no jo, pro mě to je opravdu poklad nejvzácnější. málokdo si dokáže představit, KOLIK času a práce a pozornosti v tom je. to je neskutečný.
      haha, černou škrabošku :D až tu někoho potkám s černou škraboškou, tak aspoň budu vědět, žes přijela na návštěvu :)
      a zelí...mňam! teď kysám bílé zelí s mrkví a příště, příště musím zase červené...
      ještě mám červeným zelím obarvený hedvábný šátek a teď ho zrovna i nosívám, počasí se ochladilo a on tak hezky hřeje.

      Delete