My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

January 8, 2017

bylo fajn * it was nice




























































































































* předla jsem o Vánocích lamu a merino. to upředené, to je lama. krásně lesklá, hebká. chloupky, které vyčuhují, dělají krásnou aureolu a někdo z toho má pocit, že to kouše, ale ne, naopak. aureola je, hebkost a měkkost taky. už druhou sezónu nosím teď denně soupravu pletenou a háčkovanou z této příze. není to ani tlusté, ale hřeje dost.
* dělala jsem raw dorty, bez cukru a tak uspokojivě sladké. první je s mangem, banánem, kiwi a granátovým jablkem. druhý je v višněmi a granátovým jablkem. granátové jablko, mojï vášeň a slabost, a navíc ještě krásu krás, můžu úplně ve všem. ba ne, asi v polívce ne, přeci jen. oba dorty naprosto výtečné. celá rodina je teď nadšená z raw dortů, aby ne, když je jedí k snídani... ale opravdu, ten kešu cheesecake, zkoušela jsem ho teď podruhé, ten teda JE! udělala jsem malou obměnu, místo malin dala višně. a místo vanilkového extraktu vanilkový lusk - s luskem je to o chlup lepší. nějak si nemůžu vzpomenout, jaké dorty a zákusky a kynuté pečivo mi dříve taky chutnaly... je to spolehlivě zcela překryté živě údernými chutěmi těchto "nových" sladkostí.
* konečně jsem zarámovala "koťátko", jak jsem si pro sebe pojmenovala vyšívanou abecedu. koťátko, protože je to pro radost. nic praktického, pouze pro radost, potěšení. vyšívala jsem ho po chviličkách půl roku. ty chviličky byly většinou, když jsem čekala na dítě/děti, než skončí kroužek... po chviličkách půl roku to trvalo. a pak další půlrok mi trvalo, než jsem abecedu zarámovala. ale konečně. visí v té nejlepší společnosti. růže od Říčky, kytička od JEN LEN Markétky, grafika "Być" od Igy Chmielewske. měla jsem tu čest poznat Igu, strávila s ní nějaký čas. k narozeninám mi dala grafiku. už někde kdysi i visela, ale teď teprve dobře vynikne.
děkuju, mé milé ženy.

4 comments:

  1. Tak nevím, nač se mi víc sbíhají sliny...jestli na dorty, nebo na přadýnka! Mňam!
    A vyšívaná abeceda, to je odteď rodinný poklad, krása veliká.
    Já granátavé jablko "objevila" až letos, ani nevím proč...asi nastal jeho čas :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahoj Rozmarko, přijeď někdy na dort! když to budu vědět s předstihem, stihnu ho udělat.
      díky za ocenění abecedy, je v tom trpělivost, které tolik moc nemívám, takže jsem se trochu překonávala, pro mě je to tím vlastně vzácné.
      to je dobře, že jsi objevila granátové jablko, stojí to za to, viď. já ho můžu pořád, každej den. teď když je jeho sezóna, moc si to užívám.

      Delete
  2. MiLá Calenndulo, krásně jste mi připoměla, že je potřeba nezapomínat SI dělat radost a ve všem tom starání nezapomínat na sebe.
    děkuji a přeju vše dobré do nového roku. SONIC, mladá přadlena

    ReplyDelete
    Replies
    1. Soni, děkuju! (mimochodem, netykaly jsme si? jo, my si tykáme, protože jsme ve sklupině Vlnění a tam si všechny, všichni tykáme!)
      musíme SI dělat radost, jasně! radostná žena = radostná rodina, nebo ne? vždycky to tak přímočaré asi není, ale u nás často jo. když si dělám radost sobě, líp se pak postarám o ty ostatní...
      Soni, děkuju za přání a přeju dobrý, hebký, vlněný, prostě krásný nový rok!

      Delete