My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

January 10, 2018

vánoce s drahými * christmas with my dears



















































































































































































* ještě vzpomínky na Vánoce. dárky byly krásný.
* ptáček od Markétky JENLEN a rukou psaný krásný psaní. bílá papírová křehká ozdobička.
* drahý holky, dvakrát dvě. Říčka a Křehká a ještě O. a A. přišly. s nimi se všemi, tak milý čas. bílý ptáček, šlehaný med s višněmi, krásný knížky. 
* Malina vyráběla. sádrové odlitky a vyšívané rukavice, nad nimiž jsem oněměla. vyšívala je třeba na autobusové zastávce a paní, co šla kolem, se divila. že tohle ještě neviděla.
* dostala jsem kokosovou vodu a datle od Sokola, dojemný dobroty :-*
* vzácnosti od Muže. tajný. ale největší vzácností je pro mne on. být s ním, povídat, obejmout ho. každý den s ním je pro mě dar a ani po letech to ještě nezmizelo. on se zdá takový tichý a nenápadný. ale v rozhovoru se ukazuje. jak je všímavý a pozorný a empatický. jak umí přemýšlet a vidět. spojovat věci a myšlenky. jak se dokáže vcítit. inspirovat. ve všední dny jdeme často pozdě spát, protože se zapovídáme. to o Vánocích nevadilo. mohli jsme povídat, jak dlouho jsme chtěli, a pak spát, jak dlouho jsme chtěli. a taky jsme si mohli říkat, jak jsme rádi spolu. láska mýho života.
* a ty další lásky mýho života, i když bych je někdy přetrhla, ty jsem si taky vrchovatě užila. i s nima se krásně povídá. 
* když přijde návštěva a dojme tě. protože Já donesl tolik dobrot pro děti i pro velký. přesně ty dobroty, co máme rádi. strašlivě dobrej džus. vychutnávám po doušcích čas od času. a protože donesl krásnej kalendářík malej. ten si vzala Malina. a pak, ještě donesl kalendář velkej,z obrázků, co sám maloval a kreslil. a to je nádhera. každej den se kochám.  v těch obrázcích je vidět to, jakej ten člověk je. jemnost a nevinnost. dětskost. radost. citlivost a křehkost. denně pozoruju ten obrázek a raduju se.
a koupil ubrousky, nad těma jsem jásala. to jsou totiž ty nejkrásnější ubrousky. několikrát jsem je koupila. sobě i jako dáreček...a teď jsem je i sama dostala, PŘESNĚ TY ony ubrousky.
* ale co víc, je schopný naslouchání. bacha na to. když tohle někdo zjistí, člověk je opojen tou pozorností, tu ti totiž umí dát jen málokdo. zřídkakdo. bacha na to, Já, aby zbylo i na Tebe, Já. na Tvý Já. zaslouží si prostor a čas a pozornost. 
byla to vzácná návštěva a povídání až do rána, jak už dlouho nebylo. děkuju, že jsi náš kamarád.
* a děkuju za všechny ty krásný chvíle, ještě pořád z nich žiju.

2 comments:

  1. Ďakujem,..., tak krásne viete klásť slovíčka na "papier", ani neviem vyjadriť, čo pri tom cítim, zrejme aj krásny život aj postoj- a ešte to vedieť takto pekne vyjadriť... Dala by som si od Vás poradiť čo čítať, a z fleku bych Vám tykala. také sú mi Vaše myšlienky blízke- prežívacie. Majka S.

    ReplyDelete
  2. Ola ola Calenndulko ... jen tak brouzdám po hodně dlouhé chvíli, aniž bych cokoliv musela.... a potkala jsem Tvé krásné rukavičky... Inspirace veliká ...
    Moc pozdravuji a posílám trochu síly a zdravíčka ... Vím, že se Ti hodí ... Lenka

    ReplyDelete