My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

June 9, 2016

zkušenost
























































* do dvou po půlnoci jsem pekla muffiny a oplatky. krém s pravou vanilkou se pomalu mírně vaří...a míchá...
* aby bylo venku na výletě co jíst. našli jsme kamenný stůl a lavice, nad rybníkem lítali ptáci. pozorovala jsem děti, jak jedí, oblečené v tom, co jsem jim ušila. bylo mi dobře.
* jenže oni pak něco pokazili. něco hodně, ale opravdu hodně moc se jim nepovedlo. bylo mi do pláče. bylo to, jako že vařit a péct a šít a uklízet a prát a nakupovat a pomáhat s úkoly a ...a...a...já nevím, co ještě, jako že to nic neznamená. 
* rozhodla jsem se, že nebudu ublížená chudinka. ale abych nebyla, musím si to zařídit. dostala jsem nápad. další den bylo všechno jako normálně, jen malý detail. sporák byl studený. nevařila jsem. Sokol přišel ze školy a zvyklý hned jít se podívat do hrnců, co máme k obědu, upřel pohled na prázdný sporák a hned pak na mě, jeho oči byly plné panického zděšení. 
no co, mám prázdniny. ty víš proč, řekla jsem. a on věděl.
pak vařil. Opi taky. nebylo to tak jednoduchý, ale zvládli to. Oa jsem trestat nechtěla, ale on chápal. že to ty děti potřebujou pocítit. vydržela jsem to pár dní. nakonec Opi říkala: mami, měla by sis asi udělat prázdniny častějc, ty jsi tak moc veselá.
* byla jsem veselá. měla jsem spoustu času. zajela jsem si sama na nákup. koupila jsem si to, co jsem už dlouho potřebovala a odkládala kvůli nedostatku času na zkoušení. když jdeme spolu, nechci zdržovat... teď ale to byl jen můj čas, který jsem si dopřála. ušila jsem si šaty a boty a jánevímcoještě. jedla jsem, co uvařili. nevídáno. byly to prima volný dny.
* když jsem viděla, že tu tolik důležitou zkušenost už prožili, vrátila jsem se do kuchyně. Sokol mě hned objímal a velmi vřele děkoval. a od té doby děkuje za jídlo častěji a tak nějak jinak, upřímně. holt zkušenost je zkušenost :)

z párané vlny bych chtěla ponožky, jednou možná.
... ať máte dny jako růže květ, voňavé a krásné...jo a v písničce, radosti mateřství... neměnila bych ♥




No comments:

Post a Comment