My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

August 2, 2017

a co vlastně jíš * and what do you eat


vítám Vás zase u našeho nekonečného seriálu o jídle.
popravdě řečeno, říkám si, je to skoro stejný pořád to jídlo, nevím nevím, jestli budu mít o čem dál psát? a co fotit?
taky se nám jídlo hodně zjednodušilo, jsme moc spokojení často jen s ovocem a zeleninou... a fotit nakrájený rajče, anebo jablko...hmmm...to by asi nikoho moc nezajímalo :)
tak uvidíme.

tady byl náš oblíbený kešu cheesecake s tím, co dal les a zahrada.






























někdy dělám kakao. mixuju banány s vodou a kakaem, je to jednoduché a dobré a opravdu víc toho ani není potřeba, stačí to takto jednoduše. obzvlášť Sokol tohle kakao miluje.












můj brunch, ovoce a kakao.











stále kombinujeme různé ingredience do zeleného smoothie.

















stále dělám nějaké kuličky, vždycky základem jsou datle. tady jsem přidala kokosové máslo a kakao. obalit v kakau. tečka. čokoládové a...neskutečně dobré.








špagety dělám z okurek. navrch nějakou omáčku, mixuju zeleninu a koření česnek, bylinky, různě obměňuju.





tady zase jiná omáčka, já už si nepamatuju přesně, z čeho to bylo. asi z paprik, tuším. pořád dělám domácí kysanou zeleninu, pickles. zdá se mi, že to rodině chutná pořád víc a víc. tady je zelí s mrkví. jindy jsem dělala jen obyčejné samotné zelí. jsou to jednoduché věci a kupodivu na tom si pochutnáváme asi nejvíc.
konečně jsem přišla na to, jak udělat karbanátky bez vajíčka, narychlo v troubě.
a jak jsem na to přišla, zjišťujeme, že alergii na vajíčka už děti asi nemají. reakce nebyla. juchuchůůů!
ale ty karbanátky s mletým lněným semínkem jsou dobrý, ty si necháme.
k uvařeným luštěninám - vždy přidávám během vaření smaženou cibulku a spoustu koření, které různě obměňuju - přidám namleté lněné semínko, promíchám, až vznikne hutná hmota. tvaruju malé placičky, které omáčím v kokosovém rafinovaném tuku, kladu na pečicí papír na plech a peču na maximální teplotu a na horkovzduch v troubě pěkně dohněda. jsou krásně křupavé.






u nás teď moc nejdou koupit nikde granátová jablka, ale na dovolené mi Muž koupil. mňam. je to moje zamilované ovoce, dovezla jsem si.
ale takový angrešt ze zahrádky, to je taky veliký potěšení :)





klíčím mungo. klíčím ředkev. klíčky z ředkve pálí, ale to my máme rádi.
stále vařím čočku. anebo hrách. anebo fazole. a tak pořád dokolečka. aspoň obměňuju koření.











stále mixuju polívky. vařený i raw. tady byla nějaká raw polívka. myslím, že v ní bylo rajče. určitě česnek! a dál už nevím :)






brunch...




já se cpu. tahle jedna porce na fotce, to mi nestačí. většinou jím tak dvakrát třikrát tolik na jednu porci. zdá se mi, že když jíš stravu tak, jak ji příroda stvořila, můžeš jíst úplně dosyta, naprosto. tělo je nasycené, spokojené. není ti po jídle těžko, netloustneš, máš energii a spoustu radosti, života v těle... je to jen a jen všechno lepší.

spiralizovaná okurka s paprikou. zeleninu si trochu posypu bylinkovou solí (melu himalájskou sůl a pak k tomu umelu sušené bylinky ze zahrádky, dobromysl, petržel, libeček a tak.). poliju olivovým olejem.
poslední dobou mívám ohromnou chuť na česnek. taky na chilli. a tak si to dávám. Muž po tom česneku nic neříkal, ale myslím, že tohle množství je už znát ;) jenže si nemůžu pomoct. a když na ten česnek mám takovou chuť, tak ho určitě potřebuju, takže si ho dám.
vymyslela jsem něco, co mi chutí trošku připomíná dojem z topinek. na chlebíčky ze sušičky namažu panenský kokosový tuk, na to plátky česneku, posolím a...mňááám!!! do těch posledních chlebíčků jsem dala kmín, takže malinko ten chlebový dojem tam taky je, křupe to, česnek štípe, vostrá chuť... jsem naprosto spokojená.












carrot cake, mrkvový dort. variace na téma muffinů od Judity Wignall. 
tedy teď už je to opravdu něco jiného, protože místo ořechů jsou v tom mandle, místo její kombinace koření jsem dala skořici a koření do perníku, my říkáme peřinkové koření, a místo kešu krému jsem vrstvy dortu proložila kokosovým máslem, posypat sekanými mandlemi. a to je vše. byl dobrý!

























tady jsem večeřela avokádové guacamole (s česnekem, jak jinak :), sušené chlebíčky, ledový salát, papriky. zálivku na salát jsem udělala z olivového panenského oleje, balzamikového octa, bylinkové soli a do toho jsem nastrouhala zázvor. vostrý, ale dobrý!








tak takhle my "trpíme" na těch našich dietách. no fakt, skoro se to nedá vydržet :D


4 comments:

  1. Tady, za obrazovkou, se to nedá vydržet! Ať nakláním, jak nakláním, nechtějí ty talíře sklouznout sem!
    Všecko krásný!
    Mňam!
    Zaujala mě okurka na špagety, znám to jen s cuketou...
    A miluju česnek! Tuhle dávku bych asi nezvládla, ale muž to tak jí, kupuje si čerstvej a přesně takhle krájí na chleba :-)
    A ještě, koncem zimy už neměli granátová jablka dobrá, ta se jim vyhýbám, ač tady za hranicema je mají v nabídce pořád, mám teda zkusit?

    ReplyDelete
    Replies
    1. děkuju, Rozmar milá!
      děti mají radši okurkové špagety, tak jim spiralizuju spíš tu okurku. když už nemůžou to a tamto, tak je nechám vybrat, a´t si pochutnávají maximálně.
      taky bych netušila, že bych zvládla tolik česneku, ale tělo si žádá...;) že pozdravuju pana Č. a rozumím...je fakt, že ten můj "chleba" má asi milimetr tloušťky, takže je to opravdu fest česnekové, já to vždycky zajím hodně zeleninou...budu asi hodně zdravá :)
      granátové jablko jsme právě koupili taky v Německu, bylo vynikající a ani ne moc drahé, tak se těším, že někdy příště jich tam koupíme třeba i víc. u nás nikde nemají, ale jen kousek za hranicemi je ta nabídka širší a zrovna ta granátová jablka, jé, já je tak miluju. doporučuju, snad budeš spokojená, my jsme nakupovali v německém Kauflandu.

      Delete
  2. Dobroty veliké!
    Česnek taky miluju a dopřávám si. Teď jen čekám, kdy vykvete lichořeřišnice, tu já ráda v létě místo česneku, jen jsem ji letos přesadila v nevhodnou dobu velkého sucha, tak musela vytvořit nové lístečky a na květy neměla čas..
    Ale s tím granátovým jablíčkem, to jsi neměla.. Kde já ho teď mám shánět? :-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. fandím lichořeřišnici! taky ji pěstuju, každý rok. trošičku letos taky utrpěla suchem, i přesto, že je zalívaná pravidelně, ale drží se, je to houževnatá rostlina.
      já myslím, že už velmi brzy budou zase granátová jablíčka všude, Zuzko :) už se taky moc těším.
      měj se krásně.

      Delete