My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

April 1, 2017

co jsme jedli v březnu V





tady byla klasika, dva druhy pickles, už se dělá totiž další z kapusty a mrkve. štiplavá chuť rukoly je příjemně doplněná sladkostí jahod.


slunečnicové výhonky osolím, poliju trochou oleje a posypu lahůdkovým droždím...to je skutečná laskomina :-)

























dělala jsem jim medový pralinky se sezamovou náplní. sezam jsem umixovala s medem na hustou pastu - tahin. kakaovou hmotu jsem rozpustila s medem a troškou kokosového panenského oleje, nalila do formiček. do každé pralinky jsem ponořila kuličku z té sladké sezamové pasty - tahinu. musím říct, ta pralinka nemá chybu. čokoláda je velmi kvalitní a silná, vysokoprocentní. česká kvalita přímo od výrobce.






tenhle oběd měl Muž do práce. vyžádal si dva kousky metro dezertu. chlebíček sušený navrchu mrkvový se semínky, pod tím mandlový. z mandlového chlebíčku mám radost. moc mi totiž chutnají mandlové bagetky, které peču rodině. nemusím si je zakazovat a někdy si klidně kousek dám, ale dělám pokus, jestli na mě živá strava bude fungovat. nějakou dobu chci pokud možno poctivě skutečně jíst maximum syrového. mandlový chlebíček ze sušičky je vynikající a raw a plně mě uspokojuje, takže po bagetce netoužím.




tohle je další raw polívka. raw polívky jsou divný. na první sousto divný, jiný...ale pak, když si zvyknu, říkám si, jak geniální je ta kombinace chutí. recept na tuhle květákovou polévku s hruškovou omáčkou je v knize Jana Plajnera a Veroniky Klamtové Tajemství živé stravy. když jsem si knížku pročítala poprvé, trochu jsem se usmívala. jo jasně, zkusím ty dorty, ty jsou výborný. ale proč bych mixovala na polívku syrovej květák, proboha?

dobře. uběhl nějaký čas...takže dneska jsem mixovala syrovej květák na polívku.
mixovala jsem hrušku s badyánem na omáčku. jako jak? polívka s hruškovou omáčkou? jo, přesně tak.
a pak, pak jsem si tu polívku hodně vychutnala! musím říct, že všechny ty recepty jsou možná netradiční, ale to, co jsme prozatím vyzkoušeli, bylo neskutečně dobrý. ty chutě a kombinace společně rafinovaně propracovaný, no páni.
dám si lžíci a nechápu.






a další laskomina, metro dezert. tentokrát jsem měla kokosové části hodně, takže to vyšlo na dvě placky a dezert je víc proužkovaný. ale pořád stejně dobrý. asi to bude naše oblíbená stálice. recept zde.

4 comments:

  1. Teda, to je hodně nebezpečný, tohle číst hladová! :-))
    Krásný to máte, čím dál krásnější a té práce za těmi jídly!!!
    Já se ke klíčení ještě nepropracovala, snad, až se usadím na jednom místě…
    Všechny díly březnového seriálu jsou senzační! Škoda, že bydlíš daleko, chodila bych k vám na obědy, koupila bych si u Tě stravenky a mňáám!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rozmarko, děkuju! hodně mě to baví, teď zvlášť. odhalovat triky a taje raw kuchyně...zajímavý je to hodně!
      klíčení vyžaduje být delší dobu na jednom místě, asi. i když převážet by se sklenice asi taky daly...
      jé, to by bylo prima, kdybys chodila ke mně na jídlo :-)

      Delete
    2. Já už převážím tolik věcí, že sklenice by se mi nevešly. Hlavně do hlavy ne :-)
      To jo, chodila bych ráda...

      Delete