My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

October 1, 2016

zářivá * bright

































* tak nějak hodně se mi vyjasnilo. v těle i v duši. některé objevy jsou prosté, čiré, průzračné. vyjasnilo se mi hodně v životě. ve vztazích. i v barvách.
* pochopila jsem jednoduchou rovnici, že z nemocných vztahů jsou nemocní lidé. ta rovnice je sice zcela banální, ale není snadný ji vyluštit ve všech detailech. průzkum stále probíhá a asi je to na doživotí, ale to je v pořádku, je dobrodružné objevovat. jsou to chybné vzorce třeba v celé rodině upevněné, po generace předávané. vůbec není snadné je odhalit, zvlášť pokud v tom člověk roste a dospívá, více lidí kolem něj v tom taky žije... a tak je to přece "normální". 
* ale jak je úlevně krásné, když se vyjasní a najednou se něco odhalí, ukáže a už to vidíš. opustit to nemocné, to neživé, to mrtvé. žít a radovat se ze života. být s lidmi, které miluješ. respektovat a být respektovaná. chodit a běhat lesem. jíst nádherný jídla. pít bylinkový čaje a spoustu vody. objímat svý drahý a říkat "miluju tě". starat se. poslouchat hudbu, která tě rozveselí. navonět se, nalíčit se. a taky, samozřejmě: obléknout si zářivě růžovou.


* naprosto chápu, co říká Meryl.

„Na některé věci už nemám trpělivost. Ne proto, že bych se stala arogantní, ale proto, že jsem ve svém životě dosáhla bodu, kdy nechci ztrácet čas věcmi, které mě popuzují nebo zraňují. Nemám pochopení pro cynismus, nepřiměřenou kritiku a agresivní požadavky všeho druhu. Ztratila jsem zájem dělat radost lidem, kterým na mě nezáleží, milovat lidi, kteří mě nemilují a usmívat se na ty, kteří se na mě neusmívají.
Už neztrácím ani jednu minutu s těmi, kdo lžou nebo se snaží manipulovat. Rozhodla jsem se, že už dál nebudu snášet přetvářku, pokrytectví, nepoctivost a pochlebování. Nechci dál tolerovat předstíranou sečtělost ani akademickou aroganci. Stejně tak se nechci snižovat k pomluvám. Nesnáším hašteřivost a srovnávání. Věřím ve svět plný protikladů a proto se snažím vyvarovat setkání s lidmi, kteří mají zkostnatělé a zatvrzelé názory. V přátelství mi vadí zrada a nedostatek loajality. Nerozumím si s lidmi, kteří neumí pochválit a povzbudit. Zveličování mě nudí a mám problém přijmout ty, kteří necítí lásku a úctu ke zvířatům. A jako vrchol všeho nemám trpělivost pro ty, kdo si moji trpělivost nezaslouží.“


«I no longer have patience for certain things, not because I’ve become arrogant, but simply because I reached a point in my life where I do not want to waste more time with what displeases me or hurts me. I have no patience for cynicism, excessive criticism and demands of any nature. I lost the will to please those who do not like me, to love those who do not love me and to smile at those who do not want to smile at me.
I no longer spend a single minute on those who lie or want to manipulate. I decided not to coexist anymore with pretense, hypocrisy, dishonesty and cheap praise. I do not tolerate selective erudition nor academic arrogance. I do not adjust either to popular gossiping. I hate conflict and comparisons. I believe in a world of opposites and that’s why I avoid people with rigid and inflexible personalities. In friendship I dislike the lack of loyalty and betrayal. I do not get along with those who do not know how to give a compliment or a word of encouragement. Exaggerations bore me and I have difficulty accepting those who do not like animals. And on top of everything I have no patience for anyone who does not deserve my patience.»
Meryl L. Streep



za tento citát děkuji Stromové, poslala mi ho mailem. 
 Meryl jsem naposledy viděla ve filmu Božská Florence, hrála skvostně a roztomile, herecký koncert s Hughem Grantem, požitek to vidět. myslím, že si to oba užívali. navíc je to skoro úplně bezlepkový film, tak jak mi vyhovuje.


8 comments:

  1. Krásný růžový komplet!
    To mi připomnělo, když byla v podobném duchu oblečená na školení a tam všichni v černé a v šedé. A jedna paní tak lehce ironicky, že jsem oblečená jak na pláž :o)
    Krásný den přeju, Ilona

    ReplyDelete
    Replies
    1. děkuju, Ilono!
      jo jo, a my si to užíváme, pořád jak na pláži, že jo :) ta látka s kytičkama je trochu jak ze školky, já vím, já vím, mně to neva :)
      moc mě teď baví barvy, čím dál víc snad...a mám radost, že i dcera ráda nosí barevné věci, a ne černou a šedou jako většina jejích spolužáků.

      Delete
  2. Replies
    1. děkuji! i za Meryl. ty neplechy na plechu jsou taky krásný :-)

      Delete
  3. Meryl mám moc ráda a pamatuju si, že jsem tohle četla v nějakém rozhovoru. Taky jí úplně rozumím... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aničko, řekla to dobře, viď. a dobrá herečka to je, výborná. teď jsem ji naposledy viděla ve filmu Božská Florence a tam hrála skvostně a roztomile, herecký koncert s Hughem Grantem.

      Delete