My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

November 5, 2014

citrusová mýdla * citrus soaps








































* řekla bych to asi tak: nová vylepšená receptura. 
* dělo se mi někdy s mýdly to, co jsem úplně nechtěla. takže jsem ocenila letní setkání s jednou profesionální mýdlařkou Radkou Ondruškovou, které má vystudovanou VŠCHT. ačkoli jsem nenaléhala a rozumy z ní tahat nechtěla, respektuji výrobní tajemství, poskytla mi nezištně několik velmi cenných rad, díky nimž jsem mohla zlepšit vlastnosti svých mýdel. musela jsem si hned jedno mýdlo od ní koupit, i když mám doma přemýdlováno. všechna její mýdla jsou nádherná umělecká díla. obsahují luxusní ingredience, jsou přírodně obarvená a jemně příjemně voní. paní Radka byla velmi milá a díky rozhovoru s ní jsem se taky začala víc zajímat o možnosti barvení mýdel a přidávání dalších přírodních přísad. 
* tady je citrusové mýdlo (to celé žluté), ve kterém jsem nepoužila vůbec destilovanou vodu, ale pouze šťávu z mrkve. na seznam ingrediencí jsem zapomněla napsat grepový extrakt, konzervační prostředek, který zaručuje mýdlům trvanlivost kolem půl roku.
* už mám udělané i další druhy mýdel, zvláštní radost mám z jednoho, které se vůní a složením hodí na zimu. no jo, je to to perníčkové. další várka zraje, snad zvládnu i vyfotit. akorát tu vůni nevyfotím, a ta je zásadní... když otevřu dveře domů, hned vstoupím do směsi vůní. ten pocit doma.
* fotky se moc nepovedly, bylo zrovna venku zataženo.

*ubývá světla.
někdy je teskno.
uvědomit si, z čeho se můžu radovat v tuto chvíli.
dnešní ráno bylo trochu těžké. u srdce tíha a Sokol téměř nepřetržitě kašlající... uvězněni u kamen.
tolik smutku tenhle kus země nosí v sobě. ukradené opuštěné domovy, strach a úzkost vsákla do hlíny. ale vykouknout ven a vidět podzim ve zlatém světle, důvod k díkům. 
obejmout zemi pohledem. chodím, dýchám, i jsem spala. vidím a slyším... báječné! esemesky milých. mail v pravou chvíli. slyšet je a vidět. společně povečeřet. (mimochodem, není ten hráč na xylofon úchvatný?)

7 comments:

  1. Hani, mýdla jsou úžasná a voní až sem ke mně a já jsem si opět vzpomněla na to, jak jsem vyráběla první mýdélka asi před pěti lety a rozhodla jsem se, že si musím koupit suroviny a pustit se do práce. Díky a přeji krásný den. pa Jitka

    ReplyDelete
  2. Super wygląda to mydło. :)

    Pozdrawiam
    Asia

    ReplyDelete
  3. Jitko, je to dobrodružné vyrábět mýdka, viď. ty kombinace pořísad, barev a vůní... hezky si to vychutnej :)

    Asia, bardzo dziękuję :)

    ReplyDelete
  4. Voni. Furt. Jedno uz je skoro vymydlene, druhe se chouli v policce a vrni si tam. Krasa. Tez uz manufakturujem, diky za inspiraci. Bo nakopnuti. Pa J.

    ReplyDelete
  5. mýdka no. a hodně pdima pořísad... :-D

    Jani, to jsem ráda, že se mydlíte. pocta pro mě!
    a těší mě, že už taky vyrábíte. bacha na oči, doufám, že máte brejle aspoň. nejlepší je štít přes obličej, ten nemám, ale aspoň ty brýle jsou dobrý.

    ReplyDelete
  6. Koukám, Hani že nezahálíš. Líbí se mi tvé originální obaly a mýdla určitě nádherně voní.

    ReplyDelete
  7. Vladi, moc děkuji. od tebe mě návštěva a pochvala obzvlášť těší :)

    ReplyDelete