My photo
calenndula@gmail.com * DOLL MAKER, Czech * PANENKÁŘKA *

October 3, 2014

úplet * stretch









































































* od léta průběžně šiju z bavlněného úpletu. dřív jsem nebyla s výsledky úplně spokojená... ale teď jsem poctivě detailně na internetu nastudovala tuto problematiku, využila možností šicího stroje a jupí!!! jela jsem jako drak. ani nemá cenu všechno fotit. obyčejná trička. dlouhý i krátký rukáv, legíny krátké i dlouhé, sukně,  pruhované pyžamo pro holčičku, spodní prádlo, plyšové tepláčky... těším se na šaty. jednou. někdy.
kdo má trochu útlejší postavu než konfekční, zná a ví, jak není jednoduché najít padnoucí triko. nebo ano, člověk najde, a za pár měsíců je triko vytahané a už nesedí. užívám si trik, která padnou, a stála mě pár šprdliků. úplety nakoupené loni v T. a mnoho různě barevných natahovacích prostěradel nakoupených ve slevě...  trocha tiskání.
* dvě pánská trika s dlouhým rukávem, s radostí nošená. vzpomínka na rozkvetlou levanduli.
* zvláštní potěšení mi dělá spodní prádlo uzpůsobené přesně potřebám, přesně na míru. žádné tkaničky nikde. nic neřeže, nic neplandá. hezky přes celý bok nohavička. ušila jsem i prima boxerky, ale nemusím sem dávat úplně vše, že.
* dárky na přání...

tuhle jsem dostala esemesku od kamarádky: "Sedím v kostele v pruhovaných spoďárech a prosím o vyslyšení."
"Kurnik voblíkni si na sebe ještě něco, nebo tě vyvedou." odpověděla jsem.

ba ne. 
vůbec ne.
ta odpověď mě napadla tak asi po čtrnácti dnech. 
typicky.


7 comments:

  1. Teda Hani, ty jsi tak neskutečně šikovná. Přiznám se, že o šití prádla, tedy hlavně kalhotek, už nějakou dobu uvažuju taky, jen nevím, zda bych to zvládla tak skvěle jako ty. Moc zdravím a těším se na další tvoje tvořeníčko. Krásné dny přeji.

    ReplyDelete
  2. Ty kalhotky vypadají báječně pohodlně, hmmm...Fakt parádní střih, trvalo Ti douho ho vyladit?

    ReplyDelete
  3. Ajko, děkuju :)
    Jitu, psala jsem ti odpověď na mail, doufám, že to došlo. i s tím tipem na steh. jakmile máš a najdeš na stroji tento steh, máš vyhráno a ušiješ z úpletu cokoli.
    Jani, nepřeháněj :D
    Rozmar, taky jsem ti psala, nic jsem ani nemusela ladit, vyšlo to. úplet se natáhne, takže o milimetry nejde...jiný nechci nosit!

    ReplyDelete
  4. Ty trika jsou super a spoďáry ještě víc! Není náhodou ten zeleno-bílý a modro-bílý proužek z Domu Látek Mráz? Mám hodně podobný (nebo stejný) doma, tak by mě zajímalo jak se ti z něj osvědčily kalhotky, jestli jsou pohodolné a nevytahují se při nošení. Ten můj proužkovaný úplet totiž moc nepruží, je bez elatanu.

    ReplyDelete
  5. Kolibříku, mně všechny úplety pruží. ten zelený trošku míň. nejsou od Mráze ani jeden.

    ReplyDelete